Profile Victoria I. Marín
Profile from Victoria I. Marín
Senior Research Fellow (Ramón y Cajal)
victoria.marin(at)udl.cat
Webpage (GREC) / Personal webpage
PhD in Educational Technology: Virtual Learning and Knowledge Management from the University of the Balearic Islands (UIB) (2014). Extraordinary PhD Award 2014-2016. Master in Educational Technology: e-Learning and Knowledge Management and Degree in Education (extraordinary award of the promotion 2009-2010).
Senior Research Fellow (Ramón y Cajal: competitive Fellowship for tenure-track research professorship funded by the top early-career scheme from the Spanish Ministry of Science and Innovation) in the Department of Education Sciences at the University of Lleida. Previously she was a postdoctoral researcher at the University of Oldenburg (Germany) (2016-2020), adjunct professor of Educational Technology in the Department of Applied Pedagogy and Educational Psychology at the UIB and adjunct professor at the International University of La Rioja (UNIR) (until 2016). Research collaborator of the Educational Technology Group of the UIB linked to the Institute for Educational Research and Innovation (Palma) and member of the Center for Open Education Research (COER, Oldenburg). Member of the EDUTEC Association for the Development of Educational Technology and New Technologies Applied to Education.
Research interests: application of digital technologies in the teaching-learning process, especially in higher education and teacher training. Related interests: (critical) digital competence and (personal) data literacy, cultural and ethical issues of educational technology, personal learning environments (PLE), student and teacher agency and open educational practices.
Perfil de Victoria I. Marín
Investigadora Ramón y Cajal
victoria.marin(at)udl.cat
Pàgina web (GREC) / Pàgina web personal
Doctora en Tecnologia Educativa: Aprenentatge Virtual i Gestió del coneixement per la Universitat de les Illes Balears (UIB) (2014). Premi extraordinari de doctorat 2014-2016. Màster en Tecnologia Educativa: e-Learning i Gestió del Coneixement i Llicenciada en Pedagogia (premi extraordinari de la promoció 2009-2010).
Investigadora Ramón y Cajal al Departament de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Prèviament va ser investigadora postdoctoral a la Universitat d’Oldenburg (Alemanya) (2016-2020), professora associada de Tecnologia Educativa al Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB i professora adjunta a la Universidad Internacional de La Rioja (UNIR) (fins 2016). Investigadora col·laboradora del Grup de Tecnologia Educativa de la UIB adscrit a l’Institut de Recerca i Innovació Educativa (Palma) i membre del Center for Open Education Research (COER, Oldenburg). Membre de l’associació EDUTEC.
Línies de recerca: aplicació de les tecnologies digitals al procés d’ensenyança-aprenentatge, especialment a la educació superior i la formació inicial docent. Interessos relacionats: competència digital (crítica) i alfabetització en dades (personals), qüestions culturals i ètiques de la tecnologia educativa, entorns personals d’aprenentatge (PLE), agència de l’estudiant i del docent i pràctiques educatives obertes.
Perfil de Victoria I. Marín
Investigadora Ramón y Cajal
victoria.marin(at)udl.cat
Página web (GREC) / Página web personal
Doctora en Tecnología Educativa: Aprendizaje Virtual y Gestión del conocimiento por la Universidad de las Islas Baleares (UIB) (2014). Premio extraordinario de doctorado 2014-2016. Máster en Tecnología Educativa: e-Learning y Gestión del Conocimiento y Licenciada en Pedagogía (premio extraordinario de la promoción 2009-2010).
Investigadora Ramón y Cajal en el Departamento de Ciencias de la Educación de la Universidad de Lleida. Previamente fue investigadora postdoctoral en la Universidad de Oldenburg (Alemania) (2016-2020), profesora asociada de Tecnología Educativa en el Departamento de Pedagogía Aplicada y Psicología de la Educación de la UIB y profesora adjunta en la Universidad Internacional de La Rioja (UNIR) (hasta 2016). Investigadora colaboradora del Grupo de Tecnología Educativa de la UIB adscrito al Instituto de Investigación e Innovación Educativa (Palma) y miembro del Center for Open Education Research (COER, Oldenburg). Miembro de la asociación EDUTEC.
Líneas de investigación: aplicación de las tecnologías digitales en el proceso de enseñanza-aprendizaje, especialmente en la enseñanza superior y la formación inicial docente. Intereses relacionados: competencia digital (crítica) y alfabetización en datos (personales), cuestiones culturales y éticas de la tecnología educativa, entornos personales de aprendizaje (PLE), agencia del estudiante y del docente y prácticas educativas abiertas.